Visita als Camps de Treball de Piura

• Publicat el 26 de juliol de 2017

La professora Carme Vega i jo mateixa hem estat a Piura amb els nostres estudiants aquesta passada setmana.

Han estat uns dies molt intensos en els que dimecres 19 vàrem tornar a Santo Domingo per tancar l’estada, parlant amb totes aquelles persones que van mantenir contacte amb Vince, el seu condol ha estat sincer i les mostres de suport i d’estimació constants. Tenien una gran preocupació perquè el Campus desprès d’aquesta tragèdia que ens ha sacsejat a tots, retirés el seu ajut el proper any, els vàrem tranquil·litzar, tornarem el proper juliol, per nosaltres abandonar no ha estat mai una opció.

El mateix dimecres ens reunim amb els estudiants de Huarmaca que baixen a Piura amb en Tomás al seu davant, sopem plegats i dijous dia 20 al matí el grup de Montero amb l’Eli, com a responsable, arriba al Centro de Reposo, el grup està complert. Ens conforta estar tots junts, dinem plegats i compartim experiències.

Al vespre assistim a una missa concelebrada, en memòria de Vince, presideix el Bisbe de Chulucanas i concelebren els sacerdots de les tres parròquies on han estat els estudiants i voluntaris aquests darrers dies. Les paraules del Padre Bentura de Santo Domingo són profundes i sentides, ens emocionen a tots; també són un record al nostre professor i amic les paraules del Bisbe que ens demana que tornem, que continuem amb el projecte i ens dona ànims i estimació que vol fem arribar a la família en el nom de tota la Diòcesis. Així ho farem. Al final de la celebració totes nosaltres li dediquem a Vince una cançó, ens sembla que així li fem el nostre homenatge personal.

Divendres 21 ens reunim amb el Gerent del Centro de Reposo per donar les gràcies per tot el suport i acompanyament als estudiants rebuts els dies anteriors a la nostra arribada i també per començar a planificar les actuacions de l’any vinent; ens reunim també amb el Germà Beningno superior de la Comunitat i amb la Germana Maria Helena, també per donar les gràcies per com van acollir i cuidar a Berta, Elsa, les dues Martas, Núria i Joana. Elles, les noies del grup de Santo Domingo, han decidit quedar-se i continuar amb el projecte de solidaritat, s’integren en altres grups i segueixen endavant, agafem forces de la seva fortalesa i ànims de la seva maduresa i determinació. El dia 22 dissabte iniciem la tornada a Barcelona.

Fins sempre, Vince.

Amèlia Guilera, Directora Campus Docent SJD