Morropón: Magíster y los patitos

• Publicat el 24 de juliol de 2018

En Morropón, un pueblo lleno de gente encantadora, nos encontramos el Magíster y Lisensiado Oscar y los patitos: Inés, Marta, Julia, Judit y Eli.

Acá les dejamos un pedacito de la hoja de ruta y nuestro paso por aquí.

Hola família!

Després d'un comiat molt emotiu i bonic al nostre estimat Santo Domingo i un fugaç retrobament amb les nostres companyes, vam emprendre rumb cap a Morropón (Morropóóóóóóóóóng), on just arribar vam poder gaudir de la esperada obertura de les maletes perdudes de l'Eli i la Marta, que per fi podien posar-se roba diferent després de 18 dies. Donem un merescut agraïment a la botiga estranya del costat del riu de Piura per abastir-nos amb un meravellós xandall negre i brillant molt còmode.

Just arribar, ja ens van rebre amb els braços oberts, una missa de presentació i una comunitat molt disposada, ens van fer sentir com la Beyoncé; flaix per aquí, flaix per allà. Creiem que si tornem mínimament morenes, no serà del sol.

Diumenge començàvem el dia amb la oportunitat de conèixer el ball regional anomenat "Tondero" i uns versos molt característics de la zona que s'anomenen "Cumananas". Cal esmentar, que continuem en procés d'aprenentatge per tal de no destrossar una cultura centenària.

Després de dinar, acompanyats d'una família molt agradable vam anar a visitar "Buenos Aires" i "La Matanza", on vam poder visitar una cooperativa de dones que s'encarregàven de fabricar xocolata artesana. No cal dir que vam tornar amb un bon gust de boca, les motxilles plenes i el moneder buit. (Famílies, si llegiu això i no arriba xocolata a casa, és que segurament s'ha extraviat pel camí, no és que ens l'haguem menjat durant aquests dies).

Durant tota la setmana, hem estat assistint al centre de salut on hem tingut la oportunitat de passar pels diferents serveis dels que disposa: Obstetrícia, Odontologia, Nen i Emergència i cal destacar la labor de l'equip d'Epidemiologia, encarregat d'eliminar focus de "ZANCUDOS" (altrament denominats mosquits que transmeten malalties tropicals). A les tardes, hem estat anant a l'Institut Tecnològic on hem pogut compartir experiències, participar en una fira de salut mental, conèixer els alumnes, crear-hi vincles i fins i tot, evaluar diferents pràctiques d'aquests. Cal remarcar que ens quedem amb ganes d'assistir a un part, així que si alguna de les nostres fidels lectores es queda embarassada, es solidaritza amb nosaltres i ens deixa assistir al seu part, comenteu-nos-ho aquí i potser llavors li arriba una mica de xocolata de "Buenos Aires" jeje.

"Feria de Salud Mental" amb els alumnes de Tècnic d'Infermeria de 5è cicle.

Cal dir que no tot s'ha remuntat a la infermeria, a part de ballarins professionals de "Tondero", cantants i millors persones, hem descobert una vessant gastronòmica inòspita de la nostre "Mamá patito". El "Jurado Lisensiado Magíster y en vías de Doctor Oscar Bautista", jutge imparcial i gens "amanyat", que va realitzar la díficil i entregada tasca de provar deliciosos plats preparats pels alumnes en una fira gastronòmica, on no hi va faltar la Truita de Patates de la nostra terra elaborada per la Chef Judit i les seves "pinxes". Aquest dia, vam aprendre a no jutjar una truita per la seva portada, i que a vegades el que demanes no és el que t'arriba.

"Lo que pides en Amazon VS. Lo que recibes".

Dissabte al matí, començàvem el dia amb molta il·lusió (i molta gana) ja que era dia de retrobament (fugaç) amb les compànyes de Piura 2. Es va dur a terme una campanya mèdica que constava de diferents serveis i pretenia atendre a la població que ho necessités de manera gratuïta. Després d'un "Esmorzar Morropà" (Esmorzar Morropà: Es denomina al menjar que arriba una hora més tard de l'esperat. Consta de 3kg de yuca bullida i dos filets "premium") que ens va omplir d'energia per tota la jornada, ens vam repartir pels diferents serveis. La veritat és que és una tasca molt important i de la qual ens n'emportem molt aprenentatge i un gran record.

L'endemà vam visitar el "Bosque seco de Piedra del Toro" i les "Cataratas de Caracucho". Va ser una excursió preciosa i ens va anar molt bé per desconectar d'una setmana molt intensa.

"Patitos DES-sincronizados"

Cal dir que no sempre hem menjat al mateix lloc, i hem estat probant gastronomia de tot arreu. El Padre Gioverti a inici de setmana, ens va convidar a un banquet (del que vam sortir rodolant enlloc de caminant) ens vam llepar els dits. Hem provat la pizza i la hamburguesa (Típiques i endèmiques del país) i pollastre a la brasa (això sí que és típic d'aquí). A més a més, ens van convidar a casa d'una família, acompanyades del Padre Edwin, el Sr. Teddy, el Licenciado Carlos i un munt de gent encantadora on ens vam inflar de plats boníssims.

La veritat és que hem estat molt bé aquí, és cert que en alguns moments la apretada agenda ens ha pogut agobiar una mica, però "família de patitos unida, jamás será vencida". Us enviem moltes abraçades i molts petons!

Ens veiem en 5 dies família!!