“Pachacute” nova etapa

• Publicat el 02 de juliol de 2017

Hola a tots i totes i benvinguts al nostre blog!!

Us escrivim des de Piura, a gairebé 1.000km de la capital de Perú.

Som un total de 19 estudiants + infermers i hem estat aquí fins avui, que ja ens hem dividit en els tres grups acordats per fer la cooperació en els seus respectius llocs: Santo Domingo, Montero i Huarmaca.

Malgrat i vam arribar el dia 28, fins ara ens hem anat adaptant a les noves condicions i fent una bona pinya amb tot el grup. Totes les noies hem dormit als Cocos Inn, un hostal xulíssim al costat del Centre de Reposo de SJD, on han estat els nois. Després de passejar per Piura i veure que no hi havia gaire cosa a fer, hem viatjat a Catacaos per veure un mercadet artesanal molt bonic. A tot això, aquests dies hem aprofitat a conèixer-nos i fer una bona pinya!!

També vam assistir ahir a una xerrada que va fer en Tomàs sobre l’adaptació que hauríem de fer com a professionals a l’hora de tractar amb persones de diferents cultures.  Altres sanitaris de tota la regió de Piura i voltants també van venir i vam aprofitar per presentar-nos amb ells i es va arribar a pactar un dia per retrobar-nos i compartir experiències i opinions amb les estudiants d’infermeria i voluntaris d’aquí.

Durant l’exposició d’en Tomàs, la salut mental va adoptar un paper més protagonista perquè al cap i a la fi és un dels tipus de pacients amb qui segurament tractarem durant aquest mes, sobretot a Huarmaca.

Com ja hem dit, avui ja ens hem dividit. Aquest matí ja han marxat dos dels grups i demà per la tarda el grup de Huarmaca farem camí cap allà (ens esperen 6 horetes llargues de viatge). Ens ha fet una mica de pena separar-nos, ja que aquests dies hem estat molt bé com a grup i ens sap greu no continuar junts amb aquesta experiència.

Estem tots/es molt contents i amb moltes ganes de començar la nova aventura i us intentarem transmetre tot el que ens vindrà, a partir d’ara, el més sovint possible (wifi?).

Una abraçada a tots els amics i família!!!

De part de tots

Galeria fotogràfica