Ayabaca

• Publicat el 21 de juliol de 2018

16/07/2018

Comencem la segona etapa del voluntariat, ens dirigim al nostre segon destí, Ayabaca. Després de 6 hores de viatge arribem, i ens trobem que la nostre nova casa serà la parròquia.

La mateixa nit vam tenir la primera reunió amb els coordinadors, ens van explicar una mica el planning de cada dia, el qual consistia en anar a fer xerrades a les escoles. Parlem sobre autoestima, violència de gènere, alcoholisme, infeccions de transmissió sexual i sobre l’embaràs adolescent.

21/07/2018

Al dia següent vam començar a preparar les  xerrades i les dinàmiques per portar a terme a les aules.

El dimecres va ser el primer dia de xerrades, cal dir que a la primera que vam fer estàvem tots molt nerviosos però ens hem vam en sortir, a mesura que hem anat fent les xerrades programades hem anat agafant confiança. Els grups als que fem les xerrades solen ser d’entre 15 i 17 anys, però també vam anar a dos instituts tecnològics i a una escola nocturna on les edats oscil·laven entre les 14 i els 50 anys, on ens vam sorprendre de la forta participació de les noies.

ANECDOTES

• Gringuitas en la niebla: Vam anar a El Coco d’Ayabaca a veure la posta de sol, després de caminar sense rumb per la boira una bona estona, vam aconseguir com es ponia el sol.
  • Wild Carme: Avui hem anat al bosc de Cuyas per anar a veure les cascades, las cinco hermanas:
    • Primera aventura: El guia s’ha equivocat de lloc i ens ha deixat en un punt de la muntanya que no era, i hem començat a pujar camp a través, després de 30 minuts el guia ens ha vingut a salvar i hem baixat com hem pogut. Cal afegir que l’Alícia ha baixat de cul.
    • Segona aventura: Un cop estàvem al camí correcte, la Carme ens ha guiat qual Cocodrilo Dandee fins a la primera cascada, un cop allà ens hem trobat amb un guia que ens ha acompanyat a veure la resta.
    • Tercera aventura: De tornada l’Àlex ha adoptat la tècnica de l’Alícia #SurfintheUSA
  • Bibidibobidibu: Unes alumnes que es graduaran aquest any de l’institut pedagògic ens han demanat que siguem les seves padrines de la graduació.
  • Bones noticies: Tenim aigua calenta, i tan calenta que o mors escaldat o et congeles, una difícil decisió.

I fins aquí lo temps. Anem informant.

UN PETONÀS GEGANT!